HTML

Pegiék blogja

Majd kicsit később.... :-)

2010.09.29. 12:57 zolivep

Djerba 2008.

Djerba 2008 (Hotel Palace****)

2008.05.27.-től 2008.06.10.-ig voltunk a Djerba Palace-ba félpanziós ellátással. Eredetileg a Hotel Miramarba foglaltunk helyet, de hál’ istennek még nem végeztek a felújítással és ezért átraktak bennünk a Palace-ba. J (Ezt azért már sejtettük, hála Anginak, aki már itthon mondta, hogy valószínű ide kerülünk.)
Bátran merem ajánlani bárkinek, a 4*-os kategóriának maximálisan megfelel. (Voltam már Prágában is 4*-os hotelbe, hát mit mondjak: közelébe nem léphet a Palace-nak.)Első nap megkaptuk a 217-es szobát. Na ha ezt kapja valaki, abba a pillanatba kérjen másikat. Igaz, hogy másfél szobás és nagy, de levegőtlen, ablak inkább egy lőrésre emlékeztet, az is a belső szobában van, és egész nap süti a nap. Szellőztetni lehetetlen, klíma nem megy. Szóltunk az idegenvezetőnek, és intézte a cserét (10 TD a recepciósnak). 2 nap múlva megkaptuk a 9-es szobát. Hát ez gyönyörű volt. Teraszos, ami a kertre nézett, viszonylag csendes volt, eltekintve attól, hogy a folyosó ajtaja cca.5m-re volt a miénktől, és valamiért mindenki úgy bevágta, azt hittük kiesünk az ágyból. Ettől eltekintve tényleg semmi gáz nem volt vele. Klíma is beindult időközbe, pedig az idegenvezető azt mondta, hogy június 15.-ig nem lesz. (Talán közrejátszott az is, hogy közbe azért volt 40° is.)
Az ellátás tökéletes, szobák tiszták, a takarítónő kapott csokit, később időnként 1-1 dínárt. Nem tudom ezért-e, de minden nap tiszta ágyneműt és törölközőt kaptunk, valamint mindig tiszta volt a szoba.(Mondjuk sokat nem is tartózkodtunk bent, kivéve mikor egy napig kissé hűvös volt az idő)
Maga a hotel egy csodálatos kertben fekszik, teli leanderekkel, pálmákkal, és szebbnél szebb virágokkal. A területen belül van a Cesar Palace, és a Miramar Palace is. Van egy Thalasso terápiás épület, ahová mikor belépsz, mintha az édenben lennél, olyan illatok vannak.
A tengerpart nincs messze, kényelmesen le lehet sétálni.
Az étkezés tényleg kiváló. Minden nap különböző nemzetek ételeit kínálták, és ennek megfelelően voltak öltözve a pincérek. Étel mindig volt bőven mind mennyiségileg, mind választékban is felülmúlta a várakozásainkat. Talán a sütemények miatt voltunk kicsit morcosak, azt ugyanis adagolták. Két nappal a visszautazás előtt különösen berágtam, mikor az amúgy is inkább ételmintának beillő fejadagunkat írd és mond: ½ cm-esre vágta a pincér. Na ekkor szóltam a séfnek, hogy ez normális dolog-e, erre kaptam még egy ekkorát. Feladtam.
De mindezek ellenére tényleg nagyon szuper volt a választék. Igaz első nap mindjárt beleválogattam valami sötétzöld színű cuccba. Irtózatos szaga volt, az állaga pedig inkább a rágógumira emlékeztetett, amit már legalább 2 napja rágsz. Na ettől óvakodjatok. Volt viszont rántott csirke ill. pulyka, olasz ételek, birka és bárányhúsok, grilleztek is, úgyhogy tényleg nem volt rá panasz.
A hotelben inkább Franciák vannak többségben, talán ennek tudható be, hogy az animációk is francia nyelven vannak. Az esti műsorokat kihagytuk.
A tengerpart tiszta, rendezett. Sehol nem volt szemét, cigarettacsikk a homokban. Talán a sűrűn kihelyezett edényeknek is köszönhető de annak is hogy, elég kultúrált emberek voltak a szállóvendégek. (90%-ban franciák voltak, és idősebbek.)
Tengerparti bár van, ahol pénzért lehet kapni ételt-italt, fagyit, kávét, stb. Az árak ugyanazok mint a hotelben, amit én kicsit soknak tartok, de hát ez az én véleményem. (A parton ok, de a hotelben azért nem kéne 4-5x-ös áron adni a vizet és a különböző italokat.)
A part: Hínár volt, de tűrhető mennyiségben, és azt is igyekeztek mielőbb eltakarítani. (Csak az nem fér a fejembe, hogy amit nagy nehezen összedepóznak, miért kell visszatolni a tengerbe? Mindegy, ők tudják. :-))
A tenger elég hűvös volt. Egy napig volt elfogadható hőmérsékletű, mikor is apály volt. Ekkor szép tiszta volt, és hullámok sem voltak. A többi napon viszont (legalábbis nekünk) hideg volt, és elég durván hullámzott.
A hotel környéke: Balra nem sok minden van, legalábbis gyalogosan elérhető távolságban. Golfpálya, egy-két hotel, és ennyi.
Kb.500 m-re van jobbra viszont van egy szupermarket, ahol az alkoholos italon kívül majdnem mindent meg lehet venni. Van ásványvíz, üdítők, néhány édesség, cigaretta, bőráruk, ajándéktárgyak. Árakat azért főként az ajándéktárgyaknál, azért át kell nézni, mert van ami a bazárba, vagy a fixesbe jóval olcsóbb. Kissé távolabb van egy pizzéria (ezt sajnos tatarozták), és egy tenger gyümölcseit forgalmazó étterem. Árakat ezekről nem tudok, mert nem mentünk be. (A többi árakról később)
Kicsit tovább megyünk, és a körforgalom után egyenesen jó 5 perces sétával már elérhető a következő étterem és amolyan mini bazársor-féle. A „texas” nevű hely mellett közvetlenül van egy fagyizó. Nagyon finom a fagyijuk és bátran lehet belőle enni, semmi bajod nem lesz.
Vele szemben van szintén egy pizzéria, itt is nyugodtan lehet kajálni. (Ez egyébként jellemző az egész országra.) Ettünk már pár helyen, és soha nem volt semmi bajunk a kajától, pedig aztán a piacon is megkóstoltunk egy-két gyümölcsöt. (A füge isteni finom a feleségem szerint, nekem mondjuk nem jött be.)
Aranyszabály: Pzs. mindig legyen nálad, és a dobozos üdítők szélét mindig töröld át mielőtt iszol belőle. Bármi más nyugodtan fogyasztható.
A hotelből kilépve jobbra kb 20m-re (Talán Provencial a neve, egy csónak van letámasztva a bejárat elé) van egy étteremszerű épület. Nagyjából ez a buszmegálló, de ha fel akarsz a buszra ugrani, inteni kell neki, mert különben meg nem áll az istennek se. (Houmt Soukba pl. 1,5 TD a jegy, míg a taxi 8 TD.)
Ha már az áraknál tartunk, akkor a teljesség igénye nélkül néhány árat leírnék talán segít valakinek.
A Hotelben ill. a tengerparton (ezt már fentebb is említettem) ugyanazok az árak:

Hűtőgép: 15 TD/hét
Széf (sok minden nem fér bele, mi közösen béreltünk): 15TD/hét+10TD kaució.
Sör (2,3dl-es)+1l víz: 6,8 TD
Sör ½ l korsóban Celtia: 6 TD
Ásványvíz: 2,3 TD (1 l-es)
Capuccino: 1,3 TD (Ez később 1,6 TD lett. Nem tudni miért)
Internet: 4 TD ½ óra, 6 TD 1 óra
Busz Houmt Soukba 1,5 TD
Krokodil farmra belépő: 12TD+2 TD a fotójegy. (Etetés szerda, péntek, vasárnap 17.00-tól. Érdemes ekkor menni)
Van bent egy presszó féle. Árakat csak összességében tudok mondani, mert nem tételesen fizettünk, de azért ebből is lehet következtetni:
3x2,4 dl-es üveges sör+2dl narancslé (frissen facsart): 15,22 TD. (ebből a narancslé volt 2,5 TD).
3x2,4 dl-es üveges sör+1 dobozos Sprite: 14 TD
Djerbán egy helyen lehet a szállodákon kívül alkoholos italt vásárolni, ez pedig az Al Djazira nevű bolt. Ide a taxi 2,7 TD. (általánosságban elmondható, hogy a taxik cca.0,4 TD-ért mennek km.-ként, és 400 millimről indul az óra.)
Itt minden kapható, ami szükséges. Van az olíva olajtól kezdve, a húsokig, kenyér, felvágott, valamilyen szárazkolbászféle, mosószer, gyümölcs, égetett szeszek, borok, sajtok, napozószerek, stb. Az árak változóak:
 1 tálca (csak így lehet vásárolni) Celtia sör 2,2 dl-es: 25,2 TD
 1 üveg Bukkha Oasis 1 dl-es: 2,7 TD
 1 l-es Coca Cola: 1,05 TD

A dínár árfolyama 1 Euro = 1,8 TD

Röviden ennyi volna a hotelről, illetve a környékéről szóló beszámolónk.

És akkor jöjjön maga a nyaralás:

1. nap: Maga az indulás kész katasztrófa volt. Először úgy volt 10.05.-kor indul a gépünk. Jött egy email: 12.05-kor indulunk. Na ez sem jött össze. Jött megint egy mail: Indulás 13.50-kor. Reggel 6-kor elindultunk Szombathelyről, hatalams dugó a fővárosban. Már aggódtunk, elérjük-e a gépet de végülis 11-kor megérkeztünk Ferihegy 1-re.

Na itt ért a hidegzuhany bennünk: 15.30-kor indul a gép. Kapott a Kartagos csávó hideget-meleget (nem tőlünk), de semmit sem tehetett róla szerencsétlen. Nem volt mit tenni, becsekkoltunk, bevásároltunk a Dutty Free-be (Arany Marlboro 200 szál 20 euro pl.), ezután megpróbálunk rágyújtani. Na ez alapból bukott ötlet volt. Az egész reptéren tilos a dohányzás. Ott kuncsorogtunk a biztonsági embereknek, engedjenek ki bennünk, mert ennyi időt rágyújtás nélkül nem biztos hogy elviselünk ilyen előzmények után. Na mindegy, nagy nehezen kiengedtek bennünk. Először kimentünk az épületből, mondván csak ott lehet rágyújtani. Később eszembe jutott, nemrég adtak át valami teraszt. Megleltük, bár nem volt valami nehéz. Itt nézegettük a le és felszálló gépeket, és mit ad isten: Van hamutartó. Na így már gyorsabban telt az idő, miközben jöttek ki a többiek is, és egymást nyugtatva már csak a Djerbai légkör, tengerpart lebegett a szemünk előtt.
Eljött végre a beszállás ideje. Itt kezdtünk el majrézni (nemcsak mi a többiek is): Mi lesz a cigikkel, meg a többi cuccal, amit bent vettünk a Dutty-ba? Szép lett volna, ha lecsuknak bennünk cigicsempészetért, most a cél előtt mi? De szerencse nem foglalkoztak velünk. A felszállással minden ok volt, az út 2 óra 20 perc körül volt.
A reptéren várt bennünk Borbély Beáta az idegenvezető, aki a légitársaság (Kartago Airlines) nevében elnézést kért. Elnéztük, ja mint ők az időpontot, hogy szakadt volna rájuk az ég, mikor kitalálták a charterek ilyen indítását, meg szívatását.
Mindegy, azért közölt velünk jó hírt is: Az eredetileg befizetett 3*-os Miramart felújítják, ezért a 4*-os Djerba Palace-ba kaptunk szállást. Mondanom sem kell, örültünk mint majom a f……nak. (Bár előtte már itthon az index fórumon Angi már mondta, hogy valószínű ez lesz, de mégis kellemes meglepetés volt.) a buszon már kiosztotta a hotel bejelentőket, így megérkezés után (úgy 7 óra körül) pillanatok alatt megtörtént a bejelentkezés. A 217-es szobát kaptuk, mely alapba nem is lett volna rossz. 1,5 szobás volt, de ablaka csak a belső szobának volt, amit én inkább lőrésnek neveznék, mint ablaknak. Mindegy, nem foglalkoztunk vele, mert hulla fáradtak voltunk, meg éhesek is.
Vacsora 7-9-ig van, tehát csipkedtük magunkat. Itt ért megint egy meglepetés: Beleválogattam valami sötétzöld cuccba, aminek förtelmes szaga volt, az állaga meg inkább a medvetalpra hasonlított. Na mondom magamnak ezt is kifogtuk. Elment az asszony valami jobbat keresni. Hozott brik-t. Éhes ember gyorsan akar enni. Meg is lett az eredménye: Leégett a nyelvem. Mondtam is magamnak, én már az ízeket úgysem érzem, kérek egy sört, meg egy üveg ásványvizet. Hozta is a pincér örömmel. Fizetünk érte valami 7 TD-t. Na mindjárt nem voltam szomjas. (Ez legalább hideg volt.) Úgy döntöttünk, mára elég a bosszúságból, eltesszük magunkat holnapra. Felmentünk a szobába, melyről ugye már említettem, hogy abalak az jóformán nincs. Sebaj, bekapcsoljuk a klímát, majd az lehűti a levegőt. Persze, gondoltuk mi. Kiderült, június 15-ig nem kapcsolják be központilag, és csak a szoba amúgy is áporodott levegőjét keringteti. Ezekután mit volt tenni, lefürödtünk, ablak kinyit, alvás. Azt ugye nem kell mondanom, hogy Djerba összes szúnyogja erre várt.
Másnap úgy néztünk ki, mint a himlősök. Mindegy, túléltük.
2. nap: Másnap reggel 7 óra körül megrohamoztuk az éttermet. Farkas éhesen nekiestünk a reggelinek. Ez végre finom volt és bőséges. Voltak sajtok, kétféle felvágott, paradicsom, paprika, főtt tojás, minden ami kell.
 Reggeli után elmentünk körülnézni a környéken, amolyan felderítési céllal, hogy mit hol lehet beszerezni. Az üzletek távolságáról már fentebb írtam (Az indexeseknek mondom a korábbi hozzászólásomban.) Visszamentünk a hotelba, mert jött az idegenvezető eligazítást tartani. Szóltunk neki, hogy szeretnénk szobát cserélni, mert elég levegőtlen, meleg, stb. Szólt a recepciósnak, és mondta, hogy majd holnap talán megoldható. Jó, várunk. Sok időt úgyse akarunk a szobába tölteni, de legalább amíg ott vagyunk, az teljen kellemesen. Ezek után elindultunk a tengerpartra. Cca. 5 perc séta a hotel gyönyörű kertjén át, és már ott is vagy. Szép tiszta a part is, a tenger is, csak hullámzott elég rendesen, és elég hűvösnek éreztük. Mint utóbb kiderült 19°-os volt.
A parton van a hotel üzemeltetésében egy bár, amit épp akkor kezdtek bővíteni. (Két hét alatt végeztek is a tetővel) Itt ugyanazok az árak érvényesek, mint a hotelban. Szerintem a parton korrektnek mondható. Nekiestünk semmittenni. Nagyon nehéz volt gondolhatjátok. Pillanatok alatt este lett, meg kis napégés, pedig elég borús-forma idő volt.
Visszaérve a hotelba szembesültünk vele, hogy ha hideget akarunk inni, vagy megvesszük méregdrágán a hotelba, vagy bérelünk hűtőgépet, és megvesszük kint a boltba. Utóbbi mellett döntöttünk, és másnap béreltünk is egyet 30 TD-ért (két hétre), amit fél órán belül hoztak is. Széfet egy párral közösen béreltünk szintén 15 TD/hét áron + 10 TD kaució. Így azért jobban megérte, mert legalább az iratok és a pénz biztonságban volt., és mégiscsak féláron.
Lassan eljött a várva várt 7 óra: Vacsora. Már eleve remegve mentünk be a tegnap esti tapasztalatok után, de meg kell mondjam kellemesen csalódtunk. Aznap Olasz est volt, és igencsak bőségesen volt választék a jobbnál jobb kajákból.
Ettünk lasagne-t, grill csirkét, de voltak tésztafélék, sült húsok is. A hidegtálaknál volt szeletelt sonka, sajtok, savanyúság mindenféle formában. Az ecetes hagymájukkal megszívtam, mert az olyan erős volt, hogy azt hittem kiégeti a torkomat. Sztem ecetsavba tartósították. Gyümölcsök is voltak a pultnál, valamint fagyi. A süteményeknél kissé meglepődtünk, mert ki voltak adagolva egy szakács által. Ezeket én inkább ételmintának nevezném, de erről lesz még szó.
Szó ami szó, nagyon kellemesen csalódtunk és mindjárt jobb kedvünk lett. Djerba csodálatos sziget, de a magyar ember elég kényes a gyomrára, és voltunk már olyan helyen is, ahol szinte félve mentünk ebédelni. (pl. tavaly Sousse-ba a Karawanba ebédre ugyanaz volt a választék mint vacsorára, és meg sem közelítette a Palace-ban lévő választékot.) Ezért is próbáltuk ki idén a félpanziót, amit nem bántunk meg.
Vacsora után kis séta a parton, majd fekvés.
3. nap: Hát ezen a napon tulajdonképpen nem sok minden történt.
Reggeli után kicsit sétálgattunk a hotel kertjében, majd miután az éjszaka nagyon meleg volt, gondoltam bepróbálkozok a recepciósnál. 10 órát mondtak tegnap, hogy akkor lesz aktuális a szobacsere, gondoltam adok neki 10 TD-t. Ez hatásosnak bizonyult, mert abba a pillanatba elvitt a 9-es szobába (eredetileg a 124-re szólt volna a csere) és kérdezte megfelel-e. Mikor beléptem a szobába, megcsapott az a bizonyos számomra csak „Djerba” illatnak nevezett levegő. Mikor beljebb léptem, megláttam a gyönyörű kertet, ahová egy teraszon át csodálatos volt a kilátás. Földszinti szoba, egyetlen hátránya volt, hogy a mi ajtónktól kb 5 m-re volt a bejárat, és azt az istennek se tudta senki sem bevágás nélkül becsukni. Ez este mikor lefeküdtél kisebbfajta rémálommá változott, mikor már majdnem aludtál: durr. Mindegy gyönyörű volt és kész.
Ez már gyönyörű kilátással a belső kertre nézett, volt terasza, és érdekes módon működött a klíma is. (lehet azért mert napközbe állítólag 40°körül volt?)
Leköltöztünk, ismét kicsomagoltunk, letámadtunk a tengerpartra.
Sikerült szép ügyesen leégnünk, pedig vigyáztunk és kentük magunkat mint az őrültek, de hiába. Szerencsére fel nem hólyagosodtunk, csak enyhén szólva érzékeny lett a bőrünk.Felmentünk a hotelba úgy 5 óra tájban, letusoltunk és átballagtunk a boltba ásványvízért, és üdítőért. Mikor visszajöttünk, összefutottunk egy magyar csapattal, akik épp az Al Djazira nevű boltból jöttek. Tőlük tudtuk meg, hogy nincs messze és a taxi átdob bennünk pár dínárért.Több se kellett nekünk. Szóltunk az ismerőseinknek, akikkel elég jól összejöttünk és fogtunk egy taxit. Átmentünk a boltba, ami tulajdonképpen egy magyarországi szupermarketre hasonlít. Az alkoholos italokat csak itt lehet megvásárolni, sehol máshol Djerbán. Itt is egy külön helyiségbe vannak, a röviditalok pedig még ezen belül is egy zárható vitrinbe.
Vettünk egy tálca Celtia dobozos sört (2,2 dl-es), ásványvizet, üdítőket, nassolni valót. Bepakoltuk a hátizsákba - ami mindig velünk van – nehogy a recepciós hisztizzen, mikor visszaérünk. Fogtunk egy taxit, és irány vissza a hotel. Úgy mentem be a hotelba mint akinek eltörték a derekát. Szerintem tuti észrevették, hogy nem ajándékot vásároltunk, mert elég szépen kirajzolódtak a flakonok, meg a sörös dobozok. De hát mit csináljunk. Nem fogom megvenni a szállóba 6x-os áron, amit máshol olcsóbban is megvehetek. Adták volna dupla áron, és akkor senki nem hordaná be a vizet, meg a piát. Így is volt, hogy közbe-közbe ittunk egy sört, vagy üdítőt a hotel valamelyik pultjánál.
Na mindegy. Bepakoltunk a hűtőbe, és lementünk vacsizni.Orosz (vagy valamilyen tengerész) est volt. Voltak különböző halételek, tengergyümölcsei, stb.
Vacsora után kis séta a kertben, és fekvés.

4. nap: Teljesen kipihenve, már az új szobánkban ébredtünk.
Elmentünk reggelizni, ami ugyanaz volt mint előző nap. Nem baj, legalább ehető, és finom, valamint elég nagy a választék is.
Reggeli után irány a tengerpart, egész napos fekvéssel. Most már azért próbáltunk árnyékba húzódni, tanulva az előző napi leégésből. Sétálgattunk a parton és találtunk pár fehér kagylószerű valamit. Úgy nézett ki, mint amit a papagájoknak adnak csőrkoptató gyanánt. Össze is szedtünk belőle pár darabot, mondván csőrkoptatónk van, papagáj meg majd csak lesz valahogy.
 3 óra felé felmentünk a hotelba, rendbe szedtük magunkat, és a társainkkal együtt fogtunk egy taxit. Ezzel átmentünk a Krokodil farmra, ahol is 5-kor kezdődött az etetés. Ezt ne hagyjátok ki, nagyon érdekes és látványos. Előtte azonban volt még időnk, és körülnéztünk a Hadria múzeumban, és a népművészeti parkban.
Van a park területén egy presszó, ahol ittunk egy sört, a lányok pedig kávét, üdítőt. Itt láthattunk hagyományos stílusban készült épületeket, cserépégetőt, élő tevebemutatót, ahogy régen húzták fel a vizet a kútból.

A bejárat melletti részen van egy citrom muskátliból készült sövény. Nagyszerű illata van. Megpróbáltunk bujtást szedni róla, amit a hazatérésig elültettem a balkonládába, de sajnos tönkrement két nap alatt, pedig gyökérhajtást szedtünk.
Miután végeztünk, még kicsit fotóztunk a parkban, majd kint is körülnéztünk egy kicsit. Elég húzós árak vannak a bazár illetve a fixes boltokhoz képest. Fogtunk egy taxit, és irány vissza hotel. Mivel sok időnk nem volt, ittunk a bárban egy sört + egy capuccinot és elmentünk vacsorázni.
Arab est volt, jellegzetes arab ételekkel mint pl. a kuszkusz, brik, stb. Voltak birka és halételek is meg különböző saláták. Mi egyébként nem rajongunk annyira az arab ételekért, de azért meg lehet enni azt is.
5. nap: Az egész napot a parton töltöttük, kis megszakítással: Kiléptünk a szállodától jobbra lévő pizzériába, gondolván eszünk egy pizzát. Na ez nem jött össze, mert tatarozták. Visszaballagtunk a hotelbe, és három óra körül ismét lementünk a partra.
Megbeszéltük Ágiékkal, hogy másnap elmegyünk Houmt Souk-ba busszal. Este felsétáltunk, tusolás, vacsora, fekvés. Nem tudom miért, de a nagy semmittevésbe is el tud fáradni az ember.
6. nap: Reggel 6-kor felkeltünk, lerohantunk reggelizni, és célba vettük a „buszmegállót”. Azt ugye nem kell mondanom, hogy busz, az nem jött.

Mindegy, fogtunk egy taxit, és bementünk azzal. (8 TD.) Nem a pénz miatt akartunk busszal menni, hanem egy kicsit belekóstolni ebbe is. Taxisofőrünk nagyjából a központban állt meg.
Megkérdeztünk egy járókelőt, hogy merre találjuk a „Marché Centrál-t”. Mosolyogva mutatta hogy előttünk van. Épp hogy csak ki nem bökte a szemünket.
Bementünk, és mentünk a szag után. Végre megpillantottuk a várva várt halpiacot, de szomorúan vettük tudomásul, hogy itt aztán árverés nem lesz. Pedig épp emiatt keltünk korán, hogy a LP-ben említett fergeteges halárverést megnézzük. Sajnos csak pár helybéli árulta az aznapi fogást. Pár kisebb halfajta volt, de semmi különleges.

Továbbálltunk, és körülnéztünk a piacon. Azt a tömény fűszer illatot, mely bejárta az egész környéket, nem lehet elmesélni. Ezt érezni kell!
Láttunk valami zöld színű gyümölcsöt. Megkérdeztük mi ez. Füge! Hát az itthoni meg sem közelíti sem ízben, sem kinézetben az ottanit.
Körülnéztünk a bazárban is. Felhozatal a szokásos, de az árak szerintem Midounba jobbak. Itt vettünk azért jó áron bőrpapucsot (férfi cca.1500 ft.)
Betértünk egy ékszerboltba, és kérdeztük van-e „plekjork”. Kiderült csak ez van. J
Vettünk is kettőt (olyan 45gr./db) 100 euroért. (erről azt kell tudni, hogy nem arany, nem futtatott, de teljesen úgy viselkedik. Nem bántja tengervíz, nem feketedik, csak töredéke az ára.)
Addig-addig kóvályogtunk, míg jelzett a gyomrunk: Dél van, ideje valami takarmány után nézni. Bementünk a „La Berbere” nevű pizzériába, ami a luázsállomással szemben található, a rendőrség mellett. Fotót nem mertünk készíteni csak bent, mert a rendőrök nem biztos, hogy örültek volna nekünk ha nekiállunk fotózni.

Kértünk két Margherita nevű pizzát, de mikor megláttuk mekkora, egyből javítottuk egy db-ra a rendelést. Nagyon finom volt. Ott sütötték meg az orrunk előtt, és alig bírtuk megenni. A pizzáért, meg a 2 üdítőért fizettünk 3,6 TD-t.
Miután végeztünk, tanakodni kezdtünk, hogy merre tovább? Egyszercsak megpillantottam azt, amiért már tűvé tettem a szigetet: Citrommuskátli!!!
Kérdeztük az eladót mennyiért adja, és nem akartunk hinni a fülünknek: 1 TD/db.
Gyorsan vettünk kettőt is. (Gyönyörűen hajtanak a cserépben itthon)
 Ezután fellapoztuk az LP-t, és elindultunk a kikötő felé gyalog. Elég fura helyeken sétáltunk mikor is megszomjaztunk, és betértünk egy helyi kocsmaszerű helyiségbe. A feleségnek egyből a mellékhelyiség kellett. Meg is bánta –velem együtt- , mert ekkora koszt én még a régi állomásokon sem láttam nálunk.
Mit volt mit tenni, a szükség törvényt bont, az üdítőket már kikértük. Szerencse poharat nem adtak, csak szívószálat. Ekkor ért a 2. meglepetés: Langy meleg volt. Na itt be is fejeztük a kocsmalátogatást, és célba vettük a kikötőt.

Volt mit sétálni, nem mondom, mire megpillantottuk a partot, de nagyon jó érzés volt így sétálni. A kikötőbe érve, már messziről látszottak a halászhajók. Öregebbnél öregebb szerkezetek voltak, de biztonságosnak tűntek.
A kikötő területén található egy hűtőház féle is. Jó lett volna itt kezdeni a napot és megnézni mikor a halászok kifutnak vagy megérkeznek, de majd jövőre biztos sikerül ezt is megoldani.
Készítettünk pár fotót is, de sokat nem tudtunk, mivel folyamatosan magyaráztak: fotó 1 dínár, fotó 1 dínár. Nem vagyok egy sóher fajta, de azért képenként 1 dínárt nem vagyok hajlandó fizetni főleg, ha nem is szerepel rajt ember.
Nézelődtünk még egy kicsit, láttuk a halászok hogy javítják a hálójukat, csónakjukat, hajójukat, stb. Készítettünk azért pár fotót sirályokról is, de meg kell mondjam, egyik se az a modell típus. Az istennek se akartak megmaradni egy-helybe, vagy legalább fölöttünk körözni.
Ezután kisétáltunk a kikötő bejáratához, ahol furcsa módon nem volt taxi. Sebaj, elindultunk gyalog, de szerencsére nem kellett sokat menni, és találtunk egy szabad kocsit. Mondtuk neki, hogy az El Ghriba zsinagógához szeretnénk menni. Semmi gond, el is vitt bennünk, de azt nem mondta a kis tetű, hogy csak este 6-kor lehet csak bemenni. 10 TD-be került ez a kis plusz kiruccanás nekünk.
Szerencse megvárt bennünk, és vele vissza tudtunk menni a hotelba.
Lementünk a tengerpartra, de hatalmas hullámok voltak, és kisebb fajta homokvihar kerekedett, olyan szél fújt. Szerencse már elég késő volt, és nem vesztettünk vele semmit, hogy nem a hotelban punnyadtunk aznap.
Vacsora: Különféle sülthúsok, a többi meg a szokásos.
7. nap: Reggel bementünk Midounba taxival a bazárba ajándékokat vásárolni. Nem tudom miért, de nekünk jobban bejött mint a Houmt Souk-i bazár.
Elvoltunk egy darabig, aztán visszamentünk a hotelba, és irány a tenger.
Ismét hatalmas hullámok voltak, és a dagály feljött egészen a napozóágyakig. Az első sor, teljesen víz alatt volt.
Elvoltunk elég sokáig, és este elmentünk az Al Djazira nevű boltba, sör ill. ivóvíz beszerzési célokkal. Az árakat már korábban leírtam, most ezt kihagynám.
Miután végeztünk vissza hotelba, és vacsora.

Finom volt és változatos.

Vacsora után még kicsit sétálgattunk, és fekvés.
8. nap: Lementünk reggelizni, és ekkor fedeztük fel, hogy lehet kérni tükörtojást illetve rántottát is. Na ettől kezdve minden reggel kértem vagy egyiket, vagy másikat. A rántottát elég sok olajjal készítették, és számomra elég fura volt hogy megsütik mindkét felét. Azért ehető volt, és legalább egy kis színt vitt az amúgy elég egyhangú felhozatalra. Ez alatt nem azt értem, hogy nem volt jó, mert nagyon finom volt minden, csak hát jellemzően a Tunéziai hotelek reggeli választékára……
Reggeli után lementünk a tengerpartra és egész nap lent voltunk.
Vacsora: Helyi jellegzetességek. Egyébként hetente ismétlődik a menü, de azért finom, és bőséges a választék. Aki ebbe a hotelba nem találja meg a számítását kaja ügyben, az már otthon sem tud magának választani szerintem.
9. nap: Reggeli után ismét tengerpart, hál’ istennek végre viszonylagos szélcsend és hullámmentes volt a tenger is. Először láthattuk a tengerfenekét. Apály volt, és nagyon jó volt a víz hőmérséklete is.
Délutánra sajnos már dagály lett, de azért így is jó volt.
Este átsétáltunk a „Super Marketbe” egykét apróságot vásárolni.
Vigyázni kell, mert a bazárhoz képest horror áron adják a táskákat, és egyéb árucikkeket.
10. nap: Elég borús és hűvös időre ébredtünk, ezért reggeli után kimentünk körülnézni a hoteltől balra eső részen is.
Errefelé nem sok minden látnivaló volt. Nem messze a hoteltól található egy golfpálya. Elég rendezettnek tűnt kívülről, de menni nem mertünk.
Továbbsétálva volt még 1-2 hotel, aztán vége.
Közben kezdett kicsit feljavulni az idő, ezért visszasétáltunk a hotelba. Úgy döntöttünk, hogy ma fent maradunk a medencénél. Ezt egyrészt az időjárás miatt is tettük, másrészt kíváncsiak voltunk milyen műsorok vannak napközben a medencénél. Az animátorok előtt le a kalappal. Egész nap foglalkoztatták a jónépet, csak kár hogy franciául volt az egész. (Nem mintha perfekt angol vagy német tudásunk lenne, csak abból legalább értettünk volna valamit)
Itt bent a medencénél egész tűrhető volt a hőmérséklet, és a szél sem fújt annyira mint a tengerparton. (A parton ezen a napon talán senki sem volt.)  Elvoltunk itt szépen, este megvacsoráztunk (tengerész-est volt), majd kis séta és ennyi volt a mai nap.
11.nap: Reggelivel indítottuk a napot. Jött egy ostoba nő, aki kivette a nyers tojást és azt kezdte törni. Na ezen jót derültünk. Pedig ki van írva feketén-fehéren, hogy hol található a főtt tojás is. (Később a reptéren jöttünk rá, hogy magyar volt. El is szégyelltük magunkat amiért kinevettük.)
Reggeli után lementünk a tengerpartra. Hatalmas apály volt. Eddig talán egyszer sem húzódott vissza a víz, mialatt kint voltunk. Szuper volt.
Este átléptünk a boltba vizet vásárolni, utána vacsora. Arab est volt, a szokásos arab ételekkel.
12.nap: Reggeli után lementünk a tengerpartra, és annak ellenére ott is maradtunk, hogy rettentően fújt a szél. Már-már homokviharszerű állapotok uralkodtak, de kitartottunk, mivel más programunk már nem volt.

Szólj hozzá!

Címkék: tunézia tenger palace djerba

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.